اين شماره کاپوچينو يه گزارش خيلی جامع و خوندنی داره درباره ايدز و راه‌های انتشار و گسترش و چگونگی پيشگيری از اون. پيشنهاد می‌کنم حتما بخونينش. بعد از کاری که چند وقت پيش بی‌بی‌سی برای آگاهی دادن درباره ايدز به چند زبان مختلف (از جمله فارسی) توی سايتش انجام داد، مطلبی به اين کاملی درباره اين بيماری عجيب نخونده بودم.
[بياييد درباره ايدز صحبت کنيم]

لوگوی روزنامهبالاخره "وقايع اتفاقيه" هم منتشر شد. از انتخاب اسم عاليش که بگذريم، متاسفانه به‌نظر می‌رسه به لحاظ گرافيک و صفحه‌آرايی نه تنها از ياس‌نو بهتر نيس، بلکه ضعيفتر هم شده. لوگوهای داخلی و سر ستون‌ها که هر کدوم برای خودش يه شکليه، بعضی‌ها با نستعليق و اون شاخه زيتون که توی لوگو هم هست، طراحی شده و بعضی با يه بک‌گراند رنگی. توی طراحی صفحه اول هم با اينکه تا حدودی از شرق تاثير گرفته، اما هنوز به‌صورت نيم‌صفحه بسته شده و اون رنگ آبی نچسب که از مشارکت و نوروز گرفته تا ياس‌نو و حالا وقايع اتفاقيه حضور ثابتی داشته. (واقعا درک نمی‌کنم اين چه تعصبيه که بخش مطبوعاتی جبهه مشارکت به رنگ آبی داره، اون هم اين آبی بدرنگ؟!) اما اتفاق فرخنده‌ای که توی صفحه يک افتاده و به نظر می‌رسه که قراره ادامه داشته باشه، جای ثابتی برای عکسه. بزرگترين حسن صفحات يک شرق همين عکساشه که انگار داره به بقيه روزنامه‌ها هم سرايت می‌کنه.
واقعا اميدوارم اين ناهنجاری‌های گرافيکی وقايع اتفاقيه بعد از چند شماره اصلاح بشه... راستی اسم بعضی بخش‌ها خيلی خوب انتخاب شده، مثل؛ داخله، راپرت ماليه، دوسيه، ديباچه. اصلا اگه صفحات هم به‌صورت قديمی بسته می‌شد فکر می‌کنم چيز جالبی از کار در می‌اومد.
سايت روزنامه هم قراره توی اين آدرس باشه که هنوز راه نيوفتاده. در ضمن توی شماره اول روزنامه خبر از وبلاگ و نسخه الکترونيکی روزنامه داده شده که اميدورام محقق بشه.

جالبناك شده
همين چند وقت پيش بود كه داشتم فكر ميكردم مجوز يه روزنامه بگيرم به اسم كاغذ اخبار و تمام بچه هاي كاپوچينو و وبلاگيا و چهل چراغيا رو جمع كنم
ولي هيهات كه عملي نشد

دقيقاً مصداق ناهنجاري بصريه. تازه به ايرادهايي كه گرفتي بايد اون اهدافنامه بلند پروازانه (اون هم در مقايسه با يكچنين شروع ضعيفي) رو هم اضافه كني.

:::

آره واقعا منم با اين طراحي مشكل دارم،مثل ياس نو،از اين لحاظ روزنامه شرق تك تازه! مطالبش هم معمولي بود،همچنان شرق رو متنوع تر مي دونم و جذاب تر.

سلام ...عجب ايدز ...بابا ما تو سرماخوردگي اش مي مونيم چه به رسه گلاب به روتون ايدز...
راستي ...به روز شده ام بياي خوشحال مي شم اين دفعه لطفا يك پيغام بگذار خواهش كرده ام كه دوستا ن اگر كتاب خوب مي شناسن به مناسبت نمايشگاه به ما معرفي كنن ممنون مي شم راهنمايي كنين

بايد يه كم از شرقي ها ياد بگيرن

سلام.من هوم لس هستم.بعد از يه وقفه طولاني با آپديت مديريت،وبلاگ رو به فتوبلاگ تغيير دادم.خوشحال ميشم اگه از فتوبلاگ جديد هوم لس بازديد كني.در ضمن فقط عكسهايي كه خودم گرفتم رو تو فتوبلاگ ميذارم.
موفق باشي.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز