اگر شاهکار بی‌بدیل برادران کوئن، «ای برادر، کجایی؟» را دیده باشید ـ که به‌نظرم هنوز هم بهترین فیلم‌شان است ـ حتما می‌دانید که یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم، در کنار آن سه کاراکتر ملنگ و سرخوش، موسیقی فیلم است. موسیقی‌ای که فیلم تا حد زیادی به آن مدیون است و اگر درک و تصور صحیح این دو برادر نسبت به این عنصر مهمِ فیلم‌نامه‌شان نبود، می‌توانست فیلم را به‌راحتی زمین بزند. اصلا از یک جایی به بعد همین موسیقی‌ست که سرنوشت قهرمانان داستان را تعیین می‌کند.
همه‌ی این حرف‌ها برای این بود که بگویم چند روز پیش، وقتی سری به فروشگاه نشر چشمه زدم، چشم‌ام به Soundtrack فیلم خورد و این روزها دارم سرخوشانه به آهنگ‌های عجیب و غریبش گوش می‌دهم. پیشنهاد می‌کنم اگر فیلم را ندیده‌اید، حتما اول آن را ببینید و بعد...
فکر می‌کنم هر عقل سلیمی، خودش به این نتیجه برسد که باید موسیقی این فیلم را در آرشیوش داشته باشد.

o brother, where art thou?


"امروز نور را شنیدم! پس می‌توان، سایه‌ها و رنگ‌ها را هم شنید..."
این جمله آغازگر مطلبی‌ست که حسین علیزاده با دست‌خط خودش در ابتدای آلبوم «آلبا» نوشته است؛ آلبومی تلفیقی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی اروپای عهد قدیم. آلبا اولین اثری‌ست که از گروه «نور» منتشر می‌شود و این‌قدر غریب و جذاب هست که نتوان به‌هیچ صورتی معرفی‌ش کرد. تنها می‌توان پیشنهادش کرد و آنجاست که جادوی موسیقی کار خودش را می‌کند.
آلبا از نه قطعه به نام‌های "ستایش، مریم مقدس، پایکوبی، سحر، سماع، تولد، لالایی، معجزه زیبا و فصل نو" تشکیل شده که گروه برای ضبط این قطعات به داخل قلعه اردشیر بابکان رفته‌اند و در فضایی متفاوت آنها را آفریده‌اند.
"ریشه موسیقی گروه نور به فرهنگ و تمدن قرن‌ها پیش باز می‌گردد. بازخوانی آن در دنیای معاصر، به عمارتی می‌ماند که ساختار آن با سبک و اسلوب پیرامونش تفاوت داشته باشد..."
این آلبوم جذاب را مانند آلبوم‌های مشابه‌ش، «نشر موسیقی هرمس» منتشر کرده؛ در ظاهری شکیل و جذاب و با قیمت 5000 تومان.

من سی دی Soundtrack این رو 3 سال پیش از یکی قرض گرفتم هنوز پس ندادم و پس هم نخواهم داد!!

این بار دومیه که سر می زنم ....اما حتما لینک می دم بهت خوشم اومد....فکر کنم شما هم باید از همکارای روزنامه نگارمون باشین....به هرحال قلم خوبی دارین....

اون موقع که این فیلمو گرفته بودم از این امکانات نبود !
خودم نشستم دستی آهنگاشو کشیدم بیرون!
یادش بخیر
IIIIIII am a man of Constant Sorrow ...

راستی!
میل زده بودم برات
رسید یا رفته توو باقالیا؟

آلبوم آلبا الان تو بازار تهران هستش؟ چند هست؟

بیگ لوبوسکی را بیشتر دوست دارم. موسیقی متن فیلمش هم شاهکار است. گاهی یک جوری شبیه جامعه ی خودمان می شود. به خصوص خصوصیات ان مردک خیکی دوست لوبوسکی که از جنگ برگشته بود.

سلام امیدوارم که حالت خوب باشه
خیلی خیلی اتفاقی با وب لاگت آشنا شدم داشتم در رابطه با جشنواره فیلم فجر تو گوگل جستجو می کردم که رفتم تو آرشیو وبلاگت بعد سری زدم به صفحه اصلیت مقالت در رابطه با موسیقی ای برادر خوندم منم همون احساس تو رو در حین گوش دادن به موسیقی داشتم در ایت شک نکن .
برای کاری که می کنی ارزش قائلم وبهت احترام می زارم

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز