اگر هنوز آن ستون «از صبح تا شب» همشهری را داشتم، شک ندارم که در این یک‌ساله حسابی برای «مردم ایران، سلام» نوشابه باز می‌کردم. برنامه‌ای که به‌نظرم جدی‌ترین و قابل تامل‌ترین محصول این روزهای تلویزیون دولتی‌مان‌ست. نمونه‌ی نادر و موفقی از ساخت یک برنامه‌ی روزانه و ترکيبی، که هم ريتم خوبی دارد، هم سر و شکل مرتب و جذابی دارد، هم حرف برای زدن دارد و بعد از يک سال حضور روزانه، هنوز به تکرار نيفتاده است.

از این حرف‌های کلی که بگذريم، به‌نظرم جذابيت و موفقيت برنامه کاملا وابسته به مجری‌ـ‌‌طراحش است. رضا شهیدی‌فر به‌نظرم برخلاف مجری‌های معروف‌تر و پر سروصداتری مثل فرزاد حسنی و رضا رشیدپور، هم سواد و آگاهی خوبی برای گرداندن یک برنامه‌ی 150 دقیقه‌ای روزانه دارد و هم به تمام اجزای برنامه‌ش مسلط است. منظورم این‌ست که فقط خودش را محدود نکرده به نشستن جلوی دوربین و حرف زدن و خودش را نشان دادن، بلکه هم دکور برنامه را با سلیقه‌ش هماهنگ کرده، هم گرافیکش را، هم محتوای بخش‌های مختلف را و هم مجریان آن بخش‌ها را. (اگر واژه‌ی "مولف" این‌قدر دستمالی شده نبود، احتمالا از ترکيب "مجری مولف" برایش استفاده می‌کردم.) و چیزی که به‌نظرم در برنامه‌های تلويزيونی ايران هميشه مغفول می‌ماند و اینجا ارج و قرب یافته؛ ريتم.

ورای اینها، "صداقت" آدم‌های برنامه به‌نظرم بيشترين کمک را به پرمخاطب شدن آن کرده. توضيح اين قسمت خيلی کار آسانی نيست ولی فکر می‌کنم اگر يک مخاطب فارسی‌دان را از آن سر دنيا بياوريد اينجا و بنشانيد جلوی تلويزيون، بی هيچ پيش‌زمينه‌ای، به محمدعلی اينانلو و اسماعيل ميرفخرايی راحت‌تر می‌تواند اعتماد کند تا مثلاً فرزاد حسنی.

[نوشته‌ی بهمن درباره‌ی اين برنامه]
[سيمای چند صدايی | روزهای سکوت]

یکی از عوامل موفقیت برنامه هوشمندی شهیدی فرد در کنار هم گذاشتن آدمهای حرفه ای رادیو و تلویزیون است. محمد علی اینانلو، اسماعیل میر فخرایی، جهانگیر کوثری، خسرو معتضد، جواد آتش افروز و...
فکر می کنم یکی از این اسمها هم برای موفقیت یک برنامه کافی است. ساعت پخش برنامه خیلی بد است و به نظرم ساعات ابتدایی شب برای این برنامه ساعت مناسب تری است.

حميدرضا:
موافقم، ترکيب آدم‌های برنامه هم جذاب است. در مورد ساعتش هم خودشان می‌گویند که در همين ساعت، پرمخاطب‌ترين برنامه‌ی تلويزيون‌اند.

چه عجب لاگیدی

نظر من هم همين است.
تولدشون هم مبارك.
روز تولدشون، آدم هاي حسابي رو هم آوردن ها: مازيار ميري، محمد رحمانيان، پريوش نظريه، مينا اكبري و...
دمشون گرم. تنها اشكال برنامه شون، اينه كه به درد صبح نمي خوره. اصلاً برنامه ي صبح نيست.
خوبه تكرارش رو (تازه خلاصه شده) غروب ها نشون مي دن!

به نام خدا
سلام علیکم
دانشمند گرامی جناب آقای معــتــضـد :
غرض از مزاحمت طرح چند سوال است که ذهن من به آنها مشغول است:
1- آیا کتاب هایی در زمینه زندگی اردشیر و شاپور جی رپورتر در ایران یا خارج وجود دارد؟
2- اگر مطالب مندرج در خاطرات همفر صحت دارد ، نامبرده کدام رجل سیاسی ایران بوده است؟
3- در مورد اسماعیل رائین و نایاب شدن کتابش در ایران چه میدانید؟
با تقدیم احترام وتشکر
ش.م.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز