از روز اول فروردین که «دایره زنگی» را دیدم، تا همین امروز که دهم فروردین باشد، هر روز خواسته‌ام بیایم و اینجا از فیلم تعریف کنم و تشویق‌تان کنم به دیدن‌ش. به‌نظرم قبل از اینکه اصغر فرهادی و فیلم‌هایش را در دسته‌ی سینمای اجتماعی قرار بدهیم، باید او را در میان سینماگران داستان‌گو بگذاریم (و البته واضح و مبرهن است که این دسته‌ی دوم، بسیار شریف‌تر و باارزش‌تر از گونه‌ی اول است).
«دایره‌ زنگی» فیلم داستان‌‌گو و جذاب و مفرحی‌ست که بسیار گزینه‌ی مطلوبی‌ست برای فرار کردن از سنت‌های پسندیده‌ی نوروزی. در ضمن، اگر تهران‌نشین هستید توصیه می‌کنم فیلم را در سینما آزادیِ تازه افتتاح شده ببینید.

درباره‌ی «به همین سادگی» هم دیگر گفتن این جمله که داستانش کشش یک فیلم بلند را ندارد، تکراری‌ست. به‌همین خاطر است که نمی‌توانم توصیه‌ش کنم. و با اینکه آن را فیلم شریفی می‌دانم اما مهم‌ترین تاثیری که روی‌تان می‌گذارد خواب‌آلودگی و رخوت است. هرقدر شخصیت‌ها و روابط در «دایره زنگی» واقعی و ملموس از کار درآمده‌اند، در «به همین سادگی» نچسب و کسل‌کننده‌اند. یک‌جورهایی شبیه تولیدات مراکز استان‌ها که برای پر کردن زمان خالی تلویزیون به کار می‌آیند.

رپرتاژ آگهی غیرفرهنگی:
حتماً تصدیق می‌کنید که یکی از عادات مذموم و ناپسند صاحبان صنایع و شرکت‌های خدماتی در مملکت ما، این‌ست که در ابتدای ظهورشان خدمات و برخورد خیلی خوبی با مشتری دارند، اما به محض اینکه کسب و کارشان رونقی گرفت و سری میان سرها درآوردند، دیگر خدا را بنده نیستند. پارسال، همین روزها که ازدیاد بیلبوردهای شاتل را در بزرگراه‌های تهران می‌دیدم، چنین ترسی داشتم و منتظر بودم که یک بلایی سر این ارتباط اینترنت‌م بیاید. اما باید اعتراف کنم در این نزدیک به دو سالی که از ADSL شاتل استفاده می‌کنم، هیچ مشکل حاد و ادامه‌دار فنی برایم رخ نداده و سرویس‌شان همان کیفیت مطلوبی را دارد که روز اول داشت. از میان دوستانی هم که در این دو ساله توصیه کرده‌ام از شاتل سرویس بگیرند، ندیده‌ام کسی ناراضی باشد. و به عنوان کسی که مدت زمان ارتباط روزانه‌ش با اینترنت کمتر از 7-8 ساعت نیست، توصیه‌ی موکد می‌کنم اگر می‌خواهید سراغ اینترنت پرسرعت بروید، خدمات این شرکت را امتحان کنید.
در ضمن با کاهش نسبی قیمت‌های اینترنت پرسرعت، دیگر استفاده از dial-up صرفه‌ی اقتصادی هم ندارد. علاوه بر اینکه استفاده از ADSL باعث می‌شود اندکی زیرساخت‌های مخابراتی‌مان گسترش یابد و این شرکت‌های خصوصی هم جانی بگیرند برای رقابت با غول دولتی مخابرات.

پی‌نوشت: متاسفانه بابت این آگهی پولی نگرفته‌ام.

البته فکر کنم منظورتون از به آهستگی، به همین سادگیه.

حمیدرضا:
درستش کردم! ممنون.

البته همون موقعی که شما مشکلی نداشتید و نگران بودید در کل مدت تعطیلات عید پارسال به علت مشکل فنی اینترنت من قطع بود! اولین روز بعد از تعطیلات برای همیشه بی‌خیال شاتل شدم و به همه هم توصیه کردم از شاتل نگیرن. الان هم راضیم و دوستانم هم همینطور!

البته به جز اون قطعی بلند مدت قطعی‌های ۱ روزه کاملاً طبیعی بود!

حمیدرضا:
من نظر و تجربه‌ی شخصی خودم را نوشتم.

pas zane dovom ra bebin

منم دایره زنگی رو دیدم و خوشم اومد حداقل ناراضی از سینما بیرون نیومدم البته بجز پخش بد صدای سینما! من از اون سکانسی رو که تصویر روی فیلم پدر خوانده زوم شده بود وهمه رو غافلگیر کرد و اونجایی که درخت رو قطع میکردن با اون موزیک دورهگرد ها رو خوشم اومد

سلام
من براتون يك اي ميل هم فرستاده ام
مي خواستم بدونم شما مي تونين براي من البته نه براي استفاده شخصي ... يك وبسايت طراحي كنين؟

لي لي

من هم در كرج از شاتل استفاده ميكنم و راضي هستم حميدرضا ، فقط محدوديت دانلودي كه داره دست و پاي ادم رو مي بنده يه خورده اما در كل نسبت به پارس انلاين كه قبلا استفاده ميكردم خيلي بهتره و قطعي هاش كمتر

دایره زنگی فیلمی بود غافلگیرکننده. درست مثل فیلم دیگر اصغر فرهادی؛ چهارشنبه سوری.
فیلمی که می‌دانید اطلاعاتش را کِی و کجا و چگونه به مخاطب بدهد، و طبق معمول رودست آخر کارش، بیش‌از‌حد غافلگیرمان می‌کند!

از adsl گفتید و کبابمان کردید.
در کرج 128 شاتل 29و 300هر ماه!!!!

خیلی فیلم خلاقانه ای بود.
باز هم اصغر فرهادی...

خب پست‌های کامنت لازمت رو می‌بندی کامنت‌دونیشونو.
عاشق پست بالایی‌ام من هم.

salam

bi rabte in soalam:
mishe shomareie hesabe tahie konandeie filme santoori ro begin dobare?

mamnoon misham.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز