g اين چند روز «ناتوردشت» رو دارم می‌خونم و به‌جرات می‌تونم بگم تا همين جا يکی از بهترين داستان‌هايی بوده که تا حالا خوندم. پيشنهاد می‌کنم اگه مثل من تا حالا برای خوندن چنين اثری غفلت کرديد بيش از اين زمان رو از دست نديد. جديدا هم يه ترجمه‌ی جديد از کتاب منتشر شده ولی اين نسخه‌ای که من دارم می‌خونم چاپ اولش سال 78 منتشر شده، به ترجمه محمد نجفی و توسط انتشارات نيلا. انصافا هم ترجمه‌ی خوبی داره و زبان عاميانه و شوخی‌های پرشمار متن حفظ شده.
بعد از اين هم فکر کنم برم سراغ «دلتنگی‌های نقاش خيابان چهل و هشتم».

g چند روز پيش برای همين بخش معرفی فيلم‌ ايران جمعه I, Robot رو ديدم. مثل اکثر فيلم‌های تجاری و تماشاگرپسند هاليوود، خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده بود که البته فکر نمی‌کنم ديگه در سينمای امريکا اين مساله حُسنی برای فيلم به‌شمار بياد!
داستان و فضای فيلم هم چيزی بود مابين Terminator 3 و Minority Report. فقط حيف که ويل اسميت خيلی توی فيلم دلقک صفت نبود!

g جشنواره فيلم‌های کودک و نوجوان هم مثل هرسال از دوازدهم تا نوزدهم مهر در اصفهان برگزار می‌شه. با اينکه هنوز به‌طور رسمی اسامی فيلم‌های بخش مسابقه اعلام نشده اما شنيده می‌شه فيلم‌های جالبی توی اين دوره قراره شرکت کنند، «گل يخ» کيومرث پوراحمد، «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» بهمن قبادی و احتمالا «چای‌نت» حسين قناعت.
برای اولين بار خيلی دوست دارم فيلم بهمن قبادی رو ببينم، می‌گويند که کار متفاوتی نسبت به ساير فيلم‌هايش است و کارگردانی خوبی دارد هرچند که همچنان در کردستان می‌گذرد. بعيد هم نيست 10 مهر (که آخرين مهلت ارسال فيلم‌ها به آکادمی‌ست) به‌عنوان نماينده ايران در اسکار 2005 انتخاب شود.

g دوره‌ی جديد سينما چهار هم با اينکه به‌مراتب از سری قبل بهتره اما هنوز خيلی با سينما يک و اولين سری سينما چهار (که هر دو محصول يک گروه بود) فاصله داره. علاوه بر اينکه فيلم‌های انتخابی‌ش تا حالا چندان جالب نبوده، قرار بود که به‌صورت ژانريک فيلم پخش کنن و مثلا سه چهار هفته‌ی اول فقط فيلم‌های ژانر جنگی نشون دادن، اما الان چند هفته‌ست که فقط فيلم‌های ژاپنی پخش می‌کنن و فکر کنم سينمای ژاپن رو يه ژانر به‌حساب آوردن!
مثل اين می‌ماند که اسپيلبرگ بعد از ساختن فيلمی در ژانر علمی ـ تخيلی تصميم گرفته فيلمی در ژانر سينمای ژاپن بسازد! يکی به اين دوستان بگويد بررسی فيلم‌های يک کشور با ژانر تفاوت دارد.

دلتنگي هاي نقاش خيابان چهل و هشتم ، بالا بلندتر از هر بلند بالايي و فرني و زويي هيچ كدومشون بدرد نمي خوره. همين ناتور دشت را هم از دستش در رفته خوب نوشته.

ااا خيلي جالبه كه تا حالا ناتوردشت رو نخونده بودي ها !! ولي خيلي خوبه كه همين ترجمه محمد نجفي رو مي خوني ، من مدتيه در به در دنبال همين ترجمه م ولي هر جا مي رم اون يكي جلد قهوه اييه رو بهم مي دن ! من مال خودم رو هديه دادم رفت پي كارش و ديگه هم پيداش نمي كنم ... مي گم اگه هر جا يه نسخه ي خريدني ش رو پيدا كردي مي شه يكي بخره تا روزي روزگاري من بگيرم ازت ؟! ...

eee.. khub man ham in ketabo hanouz nakhundam vali naghahshe 48 ra khundeam dar webloge faghidam dar moredes h neveshte boodam(akhe oonmoghe hanouz inja ro peyda nakarde boodam ke babate hame chiz be inja link bedam )

خوش به حالت كه داري براي اولين بار ناطوردشت رو مي خوني... ميتونم بفهمم چه كيفي مي كني ...بقيه كتاباشم عالين حتما بخون.

سلام احوالت؟ ناتور دشت خیلی کتاب جالبیه من همون سالی که تازه ترجمه اش اومده بود توی بازار خوندمش و دقیقا همونطور که گفتی ترجمه خیلی مناسب و جالبی داره. کتاب جالبیه.

خوب شد يادم انداختي

بچه !! اون مصاحبه با حميد بهرامي چي شد ؟؟؟ گذاشتينش يا در راهه ؟؟!

در مورد روشي كه سينما چهار پيش گرفته فك نكنم اينطورا كه مي گيد باشه.
خوندن كتاباي سلينجر تو زندگي من يه حادثه شادي بخش بود و كل كتاباشو تو يكي دو هفته تموم كردم. الانم به شما كه هنوز يكي دو تاشو نخونديد حسوديم مي شه كه كاش منم چيز جديدي از سالينجر داشتم برا خوندن.

من با ناتور دشت حال كردم جدا حال كردم! هولدون كالفيلد منو ياد بچگيام ميندازه!! دلتنگيها هم قشنگه...

سلام.در مورد سينما 4 تا حدودي باهاتون موافقم. تا الان كه خيلي فيلم توپي نذاشتن. اما سينما 1 فوق العادس! ضمنا ممنون از كميك استريپاتون.موفق باشين

سلام.
حالا كه از "ناطور دشت" خوشت اومده مي خواستم بهت پيشنهاد كنم تا اين كتاب رو به زبان اصلي هم بخونى. راستش اصطلاحهايى كه به انگليسى بكار ميبره واقعاً جالب هستن. مخصوصاً كه فضاي زمانى داستان هم بيشتر به چشم مياد. البته نميشه منكر ترجمه خوب آقاي نجفي شد اما براى من يكى كه جاي اصلش رو نگرفت.

خدا پدر اينترنت رو بيامرزه كه از شير مرغ تا جون آدميزاد توش پيدا ميشه. اين گوگل هم كه ديگه نور علي نور D:

http://www.ee.udel.edu/~zhong/sallie/CatcherInTheRye.pdf

شاد و پيروز باشى

aghaie ghalafe tamam felezi lotfan zoodtar dast az ketab khondan bardarin va chand filme ali moarefi konid

به به , حميد رضا جان . ميبينم كه ناتوردشت ميخواني منم كه عشق سلينجر . پيشنهاد ميدم كه بعد از اين كتاب بلند بالاتر از هر بلند بالائي و بخوني .. از وقتي سلينجر خوان شدم دوست دارم يكبار از زبانش توصيف بشم ..

دوست گرامي. من وبلاگ شما رو با جستجوي "تفنگ سرپر" پيدا كردم. تو ارشيو ها ديدم كه به انيميشن علاقه داري. مخصوصا به دي وي دي . من از يك سفر خارج كه برگشتم دي وي دي هاي اصل شير شاه - عصر يخ - نمو - سندباد - داستان اسباب بازي 1 و 2 رو خريدم اگر بتوني كژي كني برا خودن خاضرم بهت بدمشون. كيفيتشونم بايد بگم اونقدر هست كه به هر كي دادم فقط تعجب كرده. اگه خواستي بهم اي ميل بزن.

سلام.
خواستم بگم هيچشباهتي بين من روبوت با فيلم هاي كه نام بردي وجود ندارد.من روبوت يك فيلم بلاك باستر است ولي گزارش اقليت يك شاهكار است.در ضمن من روبوت مملو از ادم اهني است ولي گزارش اقليت فاقد ان بود .منم از من روبوت لذت بردم ولي مقايسه ان با گزارش اقليت كاري اشتباه است.
اگر خواستي سري به ما بزن.
fantastic-four.persianblog.com

یادش بخیر! یه زمانی یکی اینجا می نوشت !!!:P

سلام وبلاگ زيبا و جالبي داريد

سلام حمید رضای عزیز. سایت گروه تئاتر پرچین بالاخره راه افتاد. خوشحال می شیم اگه سر بزنی. و خوشحالتر می شیم اگه از هفته ی بعد هر شبی خواستی (از قبل خبر بدی و ) با بر و بچه های کاپو چینو بیای تماشای نمایش بی شیر و شکر.
ضمناً اگه ناتور دشت رو دوست داری، صبر کن تا ویراستِ جدیدش رو که به زودی منتشر می شه، بخونی.

حميد كجايي؟
نگرانتم خيلي.يه خبر بده.

خاك تو سرت حميد... نخونده بودي؟...:) / حميد قضيه اين يارو چيه شر و ور نوشته به اسم "سپاه اسلام" يا يه همچين كوفتي..؟ /

به نظر من اول فرني و زويي و بالابلندتر از هر بلندبالايي رو بخون بعد نقاش خيابان... ! دلیل خاصی هم ندارم ،همينجوري!

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز