توی نزديک به 30 ساعتی که از زلزله ديروز بم می‌گذره، هنوز از هيچ کسی نشنيدم که بگه سال گذشته هم قزوين يه همچنين فاجعه‌ای رو تجربه کرد، از اون روز تا دو روز پيش چه کاری کرديم که حالا اينقدر ناراحتيم؟ اگر اندک اطلاعاتی درباره مقاوم‌سازی يک سازه در برابر زلزله داشته باشين می‌فهمين که انتظار هر فاجعه‌ای جز اين مضحک بود.
اين همه احساسات‌گرايی و مديحه‌سرايی درباره تلفات جانی و مالی زلزله ديروز ( که واقعا وحشتناک است) دو سه روزی بيشتر دوام نمی‌آورد، مهم نتايج و تصميماتی است که برای تکرار نشدن چنين وقايعی بايد اتخاذ شود که تجربه ثابت کرده در کشور ما هيچوقت از اين اتفاقات درس نمی گيريم.
با احتمال 95درصد در هر 150سال تهران با يک زلزله عظيم روبرو خواهد بود و از 27مارس1830 که آخرين زلزله عظيم تهران رخ داده نزديک 174سال می‌گذرد و حداقل قدرت آن حدود 7 تا 7.2 ريشتر برآورد می‌شود، چندی پيش هم دانشمندان اعلام کردند که تا سال2010 در تهران زلزله شديدی رخ خواهد داد. با توجه به بافت شهری و مقاومت سازه‌های موجود در تهران انتظار يک فاجعه انسانی با حدود يک ميليون کشته و زخمی می‌رود. برای روزی که چندان دير نيست، چه کرده‌ايم؟

عکس مطبوعاتی سال2002-از:اريک گريگوريان

توضيح عکس: صبح روز 23ژوئن2002 زمين‌لرزه‌ای به قدرت 6 ريشتر قزوين را لرزاند. در اين حادثه ده‌ها روستا به‌طور کامل ويران شد، بيش از 500نفر در 12 روستای اين شهرستان کشته و هزاران نفر بی خانمان شدند. در عکس، پسر نوجوانی در کنار قبری که قرار است پدرش را در آنجا دفن کنند، چمباتمه زده و شلوار پدرش را محکم در بغل گرفته‌است و سربازان و روستاييانی که در حال کندن قبرها هستند، او را احاطه کرده‌اند.
اريک گريگوريان، عکاس ارمنی ايرانی تبار با اين عکس توانست جايزه عکس مطبوعاتی سال2002 (World Press Photo) را کسب کند. امسال نوبت کدام عکاس ايرانيست؟

:(

همه خامشند...همه داغدارند....و هيچ کس نميداند غم آن ويرانهء عظيم را بگريد يا آن همه انسان شريف را......حباب!

عزیز من شما چه توقعاتی دارید؟
تا وقتی که جیب دراز پر نشدنی برای مقامات هست و نقشه خونه ها با رشوه تایید می شه و پایان کار با رشوه می دن و دعوا سر لحاف ملا هست کی توجهی به این چیزای بی ارزش می کنه؟
این دفعه الحمدلله اسم نبود که اشتباه کنم..اسم عکاس رو که خودتون نوشته بودید:)

مگه اينكه خدا به ما رحم كنه و الا درس گرفتن ماها يه دو سه قرني طول ميكشه!!!

شايد بهتر باشه صبر كنيم ببينيم زلزله ي تهران كدوم استعدادهاي عكاسي با كدوم عكاس رو به جهانيان معرفي مي كنه .

): ): ):

هووم روزي كه چندان دير نيست :|

اين غم و مصيبت تمام ميشه و انتظار براي فاجعه اي ديگر شروع. انگار قرار نيست هيچ وقت اين انتظار تموم بشه.

This is a truly sad picture

وقت یاریست...
همین وبس...
شاد باشی...
یا حق!

من قول ميدم در هيچ شهر ايران بعد از حادثه بم حتي يك خانه را هم در برابر زلزله مقاوم سازي نمي كنند.پس همه منتظر زلزله بعدي هستند و افسوسي ديگر.
راستي قسمتي از اين مطلب شما در روزنامه همشهري سه شنبه در ايرانشهر چاپ شد.

3 ساعته اين صفحه كامنت بازه گفتيم در پي ثواب يه كامنت بزاريم بلكه مقبول افتد

اصولا اين كار به رايزني هاي زيادي احتياج داره.اريك گرگوريان ايرانيه اما اين نمايشگاه در تمام دنيا برنامه داشت(حتي افغانستان)الا ايران.از گرگوريان هم كسي تقدير نكرد،چرا كه لابد ارمنيمه تو آمريكا زندگي مي كنه!اگر بجنبند مي توانيم(نند)در اكثر بخش هاي مسابقه برنده داشته باشيم.به خصوص عطا كناره،حسن سربخشيان وعباس كوثري.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز