کمال تبريزی موجود باهوشيه و از مغزش درست استفاده می‌کنه. راه رفتن و فيلم ساختن روی لبه تيغ رو خيلی خوب بلده و می‌دونه چه‌جوری جسارت به خرج بده که نه سيخ بسوزه نه کباب. مهم‌تر از همه اينه که بی‌ادعاست و بی‌ سر و صدا کار می‌کنه و مثل بعضی حضرات کارناوال تبليغاتی دور خودش راه نمی‌اندازه.
بخاطر همه اينهاست که «مارمولک» يه فيلم درست و حسابيه. يه دليل ديگه هم داره البته، اينکه تبريزی فقط به فکر کارگردانی کاراشه و فيلمنامه‌نويس و بازيگردان مياره تا از وظيفه اصلی خودش جا نمونه و اين بزرگترين حسن تبريزيه. مطمئنم اگه فيلم خوب اکران بشه و تبليغات درست و حسابی داشته باشه، رکورد تاريخی به جا می‌ذاره... شوخی‌های فيلم اينقدر خوب دراومده که بعد از اينکه فيلم تموم شد دنبال يه سانس ديگه توی سينماهای جشنواره بوديم که دوباره مارمولک رو ببينيم.درضمن تا حالا با 96درصد آرا محبوب‌ترين فيلم جشنواره از نگاه مردمه.

توی جشنواره (و بالاخص سينمای رسانه‌های جمعی) که تو يه روز ممکنه 4-5 تا فيلم پشت سر هم ببينی، فيلم‌هايی که ريتم کندی دارن خيلی اذيت می‌کنن، حتی اگه اثر قابل تاملی باشن. «قدمگاه» فيلم متوسطی است که متاسفانه ريتم آروم و کندی داره اما از داستان نسبتا خوبی برخورداره. درضمن از تيم بازيگری خوبی هم بهره می‌بره...

... و اما «باج‌خور». يه فيلم نسبتا خوش‌ساخت و روان برای مخاطب عام. با يه فيلمبرداری فوق العاده عالی و قاب‌بندی‌های معرکه و يه تدوين نه چندان بد.
خروج فرزاد موتمن از پيله روشنفکری دو فيلم اولش نتيجه خوبی داره.

«بوتيک» هم پايان‌بخش يه روز خوب بود. هنوز نمی‌تونم درباره فيلم موضع‌گيری صريحی بکنم، نقاط ضعف و قوت زيادی داشت که نمی‌ذاره خيلی راحت بگم چرت بود يا معرکه. اصلا تو يه فضا و جامعه عجيبی بود که همه شخصيت‌هاش يه جورايی ملنگ بودن. بعضی‌ صحنه‌هاش واقعا زيادی بود و بی‌ثمر که اگه حذف می‌شد هم ريتم بهتری به فيلم می‌داد هم الکی ذهن بيننده رو مغشوش نمی‌کرد. اما يه محمدرضا گلزار داره که مثل فيلم‌های قبليش تو ذوق نمی‌زنه، خوب بازی نمی‌کنه اما بد هم نيس. بزرگترين ضعف فيلم هم اينه که نمی‌تونه به تماشاگر بفهمونه که فيلم درمورد يه سری آدم خاصه که جنس روابطشون با آدمای عادی فرق می‌کنه...

امروز به تمام چهار روز قبلی می‌ارزيد... جشنواره از امروز شروع شد!

منم جشنواره ...... ):

من دارم از حسودي مي ميرم كه نمي تونم مارمولك رو ببينم.آخه اين انصافه؟ درضمن من باج خور رو هم ديدم ولي اصلا اصلا خوشم نيامد. ما كه هميشه سليقه هامون جور بود چرا اين دفعه اينجوري شد؟

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز