جمعه شب، سينما چهار يکی ديگر از شاهکارهای تاريخ سينما، فيلمی از آقامون استنلی کوبريک، "2001، يک اديسه فضايی" رو نشون داد. الان که فکر می کنم می بينم اصلا پشيمون نيستم که يه عروسی خوش آب و حوا !! رو از دست دادم و چهار ساعت نشستم پای تلويزيون و برای دوم يا سوم اين شاهکار رو ديدم. خود فيلم که با يه دوبله افتضاح (افتضاح بود واقعا. حتی کامل هم دوبله نشده بود و بعضی از ديالوگهای هال به زبان اصلی رها شده بود.) و با چند تا سانسور مسخره ( از معدود شاهکارهای تاريخ سينما که کوچکترين صحنه ای نداره، اديسه فضاييه، واقعا سانسور کردنش هنر ميخواد.) پخش شد و من هم که يه نسخه تر و تميز و کيفيت دی وی دی ازش دارم اين قسمت واقعا زجرآور بود! ولی اون تيکه های پشت صحنه "شاينينگ" از همش لذتبخش تر بود. درواقع اين تصاوير متعلق به فيلم مستنديه که دختر کوبريک از پشت صحنه شاينيگ ساخته و قبلا هم تيکه هاييشو پخش کرده بود اين سينما چهار بعضا دوست داشتنی! ولی ديدن اون سکانس تاريخی شاينيگ که جک نيکلسن با تبر در دستشويی رو ميشکونه از يه زاويه ديگه در حاليکه کوبريک و فيلمبردارش رو هم توی تصوير هستند خيلی لذتبخشه... کوبريک بازهای جهان متحد شويد و اين فيلم مستند رو گير بيارين!
ولی "2001، يک اديسه فضايی" جدا از بار معنوی و فلسفوی اش، يه شاهکاره جلوه ويژه اس لعنتی. فيلم توليد سال 1968 و هنوز هم يه سر و گردن از فيلمهای فضايی اين سالها بالاتره. من هيچوقت نتونستم "جنگهای ستاره ای" (ايهاالناس! ترجمه درستش اينه و نه جنگ ستارگان) رو تحمل کنم بخاطر جلوه های ويژه مسخره اش، يا "بيگانه" رو هم نديدم بهمين دليل.
استاد! کجايی که جات خيلی خاليه...

ای بابا...همینطوری اتفاقی از اینجا رد میشدم که گفتم یه سری بهت بزنم...چرا تو وبلاگ من نشون نمیده که آپدیت کردی....
دلمون رو آب نکن بدجنس...
ما هم یه روزی دی وی دی میخریم هاااا....
شاد باشی و بن بست دار...
بن بست فراموش نشه...
شاد باشی...
یا حق!

من نديدم!اين سينما 4 چه روزاييه؟؟؟منم رفتم ديوانه از قفس پريد رو ديدم...به نظرم فيلم خيلي خوبي بود!........واااااااااا...خوب اگه حالا نظرم بي ادرس ايميل باشه مگه اتفاقي مي افته ؟؟

عجب بدشانسم من :( اینم ندیدم ! واقعا کار محشریه گرچه بارها دیدمش ولی بازم دلم سوخت .

سلام. دوست گرامی خواهشمند است در صورت امکان با من تماس بگیرید زیرا مشتاقم تا یک نسخه از ادیسه فضایی با کیفیت شما را داشته باشم.
با تشکر

اي بابا! آقامون آقاي شما هم هست؟

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز