اين هم اون مطلب گزارش ماهی که گفتم توی ماهنامه نوشتم، اون continue reading ناقابل رو يه کليک کنين و برين بخونينش. ام تی داريم ديگه، چيکار کنيم :)) فقط يه توضيح بدم که اين مطلب برای يه ماهنامه طنز نوشته شده و اساسا با بقيه مطالب سينمايی که در نشريات ديگه منتشر ميشه، تفاوت داره. چه در نوع نگارش و چه به لحاظ مخاطب...

::جانی اينگليش (Johnny English)
johnnyenglishاين جيمزباند بيچاره را ديگر همه دارند مسخره می کنند. من نمی دانم اين بنده خدا که هميشه زمين و زمينيان را نجات می دهد، چه گناهی کرده که اين قدر بايد ضايع شود؟! بعد از هجويه های آستين پاورز بر مامور 007 حالا نوبت به روان اتکينسون رسيده تا با تکرار کاراکتر معروفش، مستر بين، در قالب يک جاسوس خنگ و دست و پا چلفتی به نام "جانی اينگليش" به شوخی با باند فلک زده بپردازد. ماجرا اينست که نقشه ای برای سرقت جواهرات سلطنتی طرح می شود و دولت بريتانيا از اين قضيه آگاه می شود و به سراغ سازمان جاسوسی MI7 می رود تا آنها اين دسيسه را خنثی کنند. مسوولان سازمان MI7 هم هر چه اين ور آن ور می کنند، بالا پايين می کنند می بينند فقط يک مامورشان زنده مانده که آن هم از همه خنگ تر است و اصولا مخش اندازه اين حرفها نيست! بالاجبار جانی اينگليش برای اين ماموريت انتخاب می شود...

::عروسی امريکايی (American Wedding)
americanweddingسال 1999 فيلم شيرينی امريکايی ( يا همان American Pie خودمان ) با فروش غيرقابل انتظارش باعث شد که دوباره موج فيلمهای کم هزينه و پرطرفدار تين ايجری راه بيفتد. در اين ميان خود سازندگان شيرينی امريکايی هم بيکار ننشستند و شيرينی امريکايی 2 را روانه اکران کردند و حالا نوبت سومين قسمت اين مجموعه است که تحت عنوان "عروسی امريکايی" (همان امريکن پای 3 خودمان!) اکران شود.
داستان از اين قرار است که رفقای دوران دبيرستان (که در دو قسمت قبلی با آنها آشنا شده ايم) پس از چند سال دوری، اين بار برای عروسی جيم و ميشل ( در قسمت دوم به رابطه عاطفی بين اين دو پرداخته شده است – مترجم! ) دور هم جمع می شوند. مادربزرگ جيم هم مريض است و رو به موت و می خواهد حتما عروسی نوه اش را ببيند. درنتيجه همه کارها بايد در عرض دو هفته انجام شود. (اينها در حالت عادی اش گيج می زنند چه برسد به اينکه بخواهند عجله هم بکنند!) پدر جيم هم که دست از نصيحتهای پدرانه اش بر نمی دارد، از طرفی استيفلر و يکی ديگر از پسرها هم بر سر خواهر جذاب ميشل با هم درگير می شوند... بهرحال آنچه خوبان همه دارند، عروسی امريکايی يکجا دارد!

::بروس آلمايتلی (Bruce Almightly)
bruce almightyجيم کری دوباره می تازد! بهتر از اين نميتوان درباره فيلم اظهار نظر کرد. فروش 250 ميليون دلاری فيلم در امريکای شمالی (امريکا و کانادا) که همچنان ادامه دارد، نشان می دهد که دوباره دوران کمديهای شلوغ پلوغ جيم کری شروع شده است.
بروس يک گزارشگر تلويزيونی است که از دست بدبياريهايش شاکی است و همه اش غر می زند و از بخت بدش به خدا عارض می شود. خدا هم که ديگر از دست نق زدنهای بروس خسته شده، مسووليت خدايی را به او می سپارد تا بفهمد کار هر کس نيست خرمن کوفتن. همين داستان يک خطی برای جيم کری کافی است تا 2 ساعت شما را بخنداند.

::ماهنامه گل آقا-شماره 144- شهريور1382

برم ببینم چی هست....
یا حق!

آهام!من فقط american pie رو ديدم...البته 3 ش رو نه!!

ey vallaet bab!

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز