راستش رو بگم ديگه دارم عاشق برادران کوئن می‌شم! اصلا زاويه ديدشون به ماجرايی که دارن تعريف می‌کنن واقعا بی‌نظيره. اگر به تم کلی فيلم‌هايی هم که ساختن توجه کنين، علاوه بر اينکه علاقه‌شون به فيلم‌های نوار رو مشخص می‌کنه می‌بينين که يه سری سوژه‌ی تکراريه. يعنی توی هاليوود فيلم‌های متعددی می‌شه پيدا کرد که به فرار چند تا زندانی و قتل و جنايت و کلاه‌برداری و يا حتی عاشق شدن دو نفر که سرتاسر فيلم با هم دشمن‌اند، پرداخته‌اند. اما وقتی اين دو برادر فيلم‌نامه رو می‌نويسن و شروع می‌کنن به ساخت همون سوژه‌های دستمالی شده، يه فيلمی پديد می‌آد که هيچ شباهتی به ديگر فيلم‌ها نداره.جدا از اون حس هجوآميزی که در تمام فيلم‌هاشون می‌شه پيدا کرد، يه طنز سياهی هم وجود داره که نمی‌ذاره به قهقهه بيوفتی.

Catherine Zeta-Jones and George Clooney in a film by Coen Bros.Intolerable Cruelty رو تازه ديدم و با اينکه به‌نظرم فيلم خيلی مطرحی توی پرونده اين دو برادر نمی‌تونه باشه اما تمامی خصوصيات و علايق برادران کوئن رو داره. از جرج کلونی(George Clooney) که بازيگر مورد علاقه‌شونه گرفته تا جنون‌های آنی و ديوونه‌بازی‌های شخصيت‌هاشون و يا حتی اينکه يه تصادف و اتفاق ناگهان زندگی نقش اول رو زير و رو می‌کنه و البته نشانه‌های بصری هنرمندانه‌ای که در متن فيلم قرار می‌دن (نگاه کنيد به نحوه وارد شدن کلونی به فيلم که با نشان دادن دندان‌هاش و توی يه دندان‌پزشکی صورت می‌گيره و در تمام فيلم با نشان دادن دندان‌هاش به‌نوعی تکرار می‌شه).

فيلم در ژانر محبوب تماشاگران امريکايی (کمدی رمانتيک) و در سال 2003 ساخته شده و اثر ماقبل آخر اين دو برادر (قبل از The Lady Killers) محسوب می‌شه و علاوه بر کلونی، کاترين زيتا- جونز (Catherine Zeta-Jones) هم توی فيلم بازی می‌کنه. بيلی باب توزنتن هم يه نقش کوتاه و بامزه در فيلم داره که اتفاقا خيلی هم تاثيرگذاره.

پی‌نوشت: راستی فقط توی يه فيلم از برادران کوئن می‌شه يه کشيش رو تصور کرد که با گيتار روی دوش می‌آد توی مراسم عروسی و قبل از شروع به‌کار همه رو يه دهن مهمون می‌کنه.

سلام حميدرضا
فيلم اي برادر كجايي كوئن ها رو ديدم . خيلي فضاي حاكم بر فيلم جالب بود.
راستي من عاشق سينماي هيچكاك و فيلم هاش هستم وكلا سينماي دلهره وترس.البته زياد وقت نمي كنم راجع بهش بخونم لطفا در اين زمينه بيشتر بنويس.راستي كارت در مورد هري پاتر در ايران جمعه جالب بود ومن كه مثل بچه ها نشستم همشو خوندم.

ببخشيد که اين کامنت رو براي همه مي زنم.
خوب بلاگ منم به آخرش رسيد . از اين بابت هم شرمنده که ميومديم و کامنت ميذاشتين اما من اين چرت و پرتارم براي کسايي نوشتم که بلاگشونو ميخونم .
خوب مام رفتيم .
خداحافظ .

1. انقدر دير به دير ننويس !! بابا اوايل چقدر شور و شوق و انگيزه داشتي ! 2 . بيشتر از سينما بنويس ! راستي اين جرج كلوني كه فقط تو دو تا فيلم اينا بازي كرده ...

دو تا بازيگر دوست داشتني من.جرج كلوني كه در فيم اوشنز ايلون بي نظير ظاهر شد و كاترين زتاجونز ناز كه همسر بي نظيري مثل خودش انتخاب كرد!

باسلام
وبلاگ خوبي داري.من هم درباره سينما مينويسم.خوشحالم ميشم سر بزنيد.

...

سلام مهندس .. خويس مهندس ؟ كم پيدايي مهندس ؟ دلم كلي براي اينجا تنگ شده بود و يادم نبود كه شده حميد رضا :-ي خلاصه كه نيستي ديكه ..

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز