g يکی دو هفته پيش سرانجام "ميرا" را خواندم، کتابی که سال‌ها پيش چاپ شده بود و مدت‌ها اجازه‌ی انتشار مجدد را نداشت تا اينکه بالاخره چند ماه قبل ليلی گلستان ـ مترجم کتاب ـ به حذف چند قسمت آن رضايت داد و مجددا آن را منتشر کرد. فضای داستان به‌شدت يادآور فضاهای موردعلاقه‌ی جورج اورول و هراس نويسندگان و روشنفکران آن سال‌ها از همه‌گير شدن کمونيسم است. کتاب کم‌حجم و خوش‌خوانی‌ست که پيشنهاد می‌کنم حتما بخوانيد. نويسنده‌ی آن کريستوفر فرانک است و انتشارات بازتاب‌نگار با قيمت 1200 تومان و در 91 صفحه آن را منتشر کرده است و در همين مدت کوتاه به چاپ دوم نيز رسيده است.

پيشنهاد می‌کنم اين مطلب پدرام را هم که درباره‌ی کتاب «با گارد باز» ـ مجموعه داستان‌های کوتاه حسين سناپور ـ نوشته شده، بخوانيد چون بيش از آنکه درباره‌ی داستان‌های خوب يا بد مجموعه باشد، در مدح داستان‌های خيلی کوتاهی نوشته شده که نمونه‌ش در ادبيات داستانی ايران کم يافت می‌شود.

g [کشتن مرغ مقلد و يا کاريکاتوريست‌ها هم آدمند]

g در اين يکی دو هفته نيز به‌تدريج دور جديد اکران سينماها هم شروع خواهد شد و با نام‌هايی که شنيده می‌شود قرار است جايگزين فيلم‌های روی پرده شوند، اميدی نيست وضع سينماها تکانی بخورد.
[فيلم‌هايی که اکران آنها در دور جديد قطعی شده]
در بين فيلم‌های جديد پيشنهاد می‌کنم به‌هيچ وجه «زن زيادی» را از دست ندهيد که به نظر خيلی‌ها ـ از جمله من ـ مرزهای ژانر پرطرفدار "کمدی ناخواسته" را حسابی جابه جا کرده است.
[يادداشت روزهای جشنواره درباره‌ی زن زيادی]

g در تئاتر هم هنوز خبری نيست و نمايش دندان‌گيری به چشم نمی خورد و تنها بايد اميدوار بود که بيضايی هرچه زودتر تمرين‌های نمايش جديدش را آغاز کند. همان‌طور که چند ماه پيش هم گفتم با جشنواره‌ای که سال گذشته برگزار شد به‌نظر نمی‌رسد امسال سال خوبی برای تئاتر باشد.

salam

تو رو تازه كشف كردم رفيق

سلام.

از نظر من بهترین فیلمی که از روی یه کمیک بوک

ساخته شده batman return ساخته تیم برتونه.

فیلمی که بیشتر مولفه های فییلمی نوار رو تو خودش داره.

به نظر من شاهکاره فیلمهای کمیک بوکی. بعد هالک

که از نظر فرمی بهتر از sin city

هلبوی هم جز فیلمای خوب کمیک بوکی.و از sin city

بهتره.


hi dooste aziz!
man ham shoma ro taze kashf kardam be in zoodiha ham veletoon nemikonam
movafagh bashid
best

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز