امروز سرانجام شماره‌ی صفر روزنامه‌ای که تمام اين يک ماه مشغولش بوديم درآمد و خوشحالم که بهتر از چيزی‌ست که يک ماه پيش، انتظار داشتم. حرف‌های کلی درباره‌ی سبک و سياق «امتياز» را خسرو هم در اينجا و هم در تيتر يک اين شماره نوشته، که البته چندان هم به من ربطی ندارد چون تنها قيافه و ظاهر اين فرزند تازه به دنيا آمده برعهده‌ی من بوده و محتوايش را بقيه‌ی دوستان قرار است توليد کنند. اما به‌هر حال اگر روزنامه را امروز ديديد و نظری داشتيد خوشحال می‌شويم بی‌نصيب‌مان نگذاريد؛ مخصوصا اگر درباره‌ی بر و رويش باشد. هرچند خودم از همين يک شماره کلی ايراد درآورده‌ام و اميدوارم بتوانم برای شماره‌های بعدی رفع‌شان کنم.
در ضمن از طرف موسسه اطلاعات، به‌خاطر توزيع و چاپ‌خانه‌ی بدش معذرت می‌خواهم!

توضيح: «امتياز» قرار است از شنبه‌ی هفته‌ی آينده، 6 آبان، هر روز منتشر شود.

[امتیاز اول؛ قمار آخر | خسرو]

مبارکه رفیق

salam web jalebi bood man sinamay nistam vali az tahlil ton ro filmaha makhsosan kar ro fon tereye lezat bordam link dadam beheton

مبارک و شما و همه ی سينمايی ها باشه . موفق باشيد

حميدضا جان به قول خودت روزنامه تازه متولد شده اي ست كه حرف درباب آن زياد است، طرح و قيافه ظارهري آن
هم كه حرف نداره.
خسته نباشيد دوست من...

ظاهرش که بد نیست ... تا چه باشد باطنش ...

1- شما رو به هر كه ميپرستيد همينطوري بدون آگهي بمونيد
(بدون آگهي كه نميشود ولي همينطور مثل الان آگهي مربوط به فيلم هاي در حال اكران و آگهي مربوط به سينما باشد)

2- اين كادر هاي بالاي صفحه را از اين حالت راهنما خارج كنيد بسپاريد دست اهلش آخه اين روزنامه با اين تيم و اين سبك چه معني ميدهد كه كل برنامه هاي آن روز تلويزيون را چاپ كند؟
ميشود يكي از آنها را كرد ستون يا كادر راهنما و مثل آن راهنمايي كه سيد جواد رسولي در ايرانشهر همشهري مينوشت و همه هم ميخواندند يا چرا راه دور برويم؟،، همين كه حميدرضا نصيري مينوشت و كلي خواننده داشت حالا هم كه هست او بنويسد از كتاب و گالري گرفته تا سينما و تلويزيون
نه اينكه يك كادر كتاب - يك كادر سينما - يك كادر تلويزيون
كاملتر از همه جا هم راهنماي همشهري جوان است الان. بزاريد براي همانها ولي در عوض گوي و تمشك كه هفتگي چاپ ميكنند و قابليت روزانه شدن دارد را ( به خصوص با كمك مخاطبان) در روزنامه بياوريد.

خوراك اين است كه اختصاصي هاي امتياز را آنجا بياوريد تا هم همه ببينند و اينكه همه ببينند..!!

3- به حرف همين دوستاني كه سراغشان رفتيد و از انها سوال پرسيديد گوش كنيد.
يكماه ديگر روزنامه را باز نكنيم ببينيم نوشته:
آقاي فلاني كانديداي شوراي شهر بهمان جا طي مصاحبه با امتياز اعلام كرد در پي پيروزي در انتخابات و انتخاب شدن از طرف ملت بزرگ 210 سينما و سالن چند منظوره را كلنگ خواهد زد يا بيل ؟ به ما چه كدام را خواهد زد.
زبانم لال ، دستم قطع، قاطي ِ بازي نشويد (نشويم!) اعم از سياسي ،اقتصادي،فرهنگي، هنري و بالاخص سينمايي
بازي خودمان را بكنيم (در واقع با توپ خودمان بازي كنيم).

4- با توجه به اينكه همه شما و ما ميدانيم هفت براي همه چيز ديگري است و در امتياز هم چيز ديگري است فرمت آن با بقيه صفحات فرق كند و براي خودش باشد و قواعد ديگر صفحات را رعايت نكند (كما اينكه ميدانم الان ميگوييد نسل سومي در هيچ چارچوبي نميگنجد و به هيچ قاعده اي همينطوري پايبند..!) ولي چون آنجا قرار است برعكس كل روزنامه از همه چيز نوشته شود به جز سينما و تلويزيون پس شايد شكلش هم تغيير كند خوب باشد.
ضمنآ حيف نيست همين يك تيكه جا كه قرار است كلي چيز را در آن بنويسيد با چيزهايي مثل جدول و سودوكو پر كنيد يكهو ديديد فردا مردم (مردم نه ببخشيد ...خودم ) زنگ زدم و گفتم فال روزانه هم چاپ كنيد هاااا !!!

5- در صورت امكان يك ستون اختصاص بدهيد به صفحات سينمايي روزنامه ها و اينكه روز قبل در صفحات سينما و تلويزيونشان چه نوشتند ...نه اينكه همه را بنويسيد يا نقل كنيد ...بلكه يك نوع لينك دادن كه اگر مطلب خوبي باشد بنويسيد كه آي مردم مثلآ اينكه يك نقد خوب بر سريال صاحبدلان در فلان صفحه ي بهمان روز بيسان روزنامه چاپ شده خواستيد بريد بخونيد...

6-راستي آقاي نصيري عزيز شما كه استاد طراحي سايت و وبلاگ هستيد نميشود براي اين امتازمان يك سايت خوشكل و دُرُست – درمون بسازي تا ما حالشو ببريم؟

7- كاش اون عكس شامل همه بچه هاي امتياز ميشد ..درسته كه نويسنده ها روزنامه رو ميسازن اما خيليهاي ديگه كه خبر جمع ميكنن يا گوشه كنار كاري ميكنن يا كار فني و اجرايي ميكنن هم جزو روزنامه هستند
امتياز مال اونا هم هست ....مگه نه؟؟

It's good...!

حمیدرضای عزیز، اگر مایل باشی با هم تبادل لینک داشته باشیم.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز