یک/ تهران را دوست دارم، در حد هر آدم سالمی که در هر جای دیگری، زادگاهش را دوست دارد. از قضا شهرِ خوبی هم هست و آدم‌های تقریباً خوبی هم دارد. تنها عیبِ بزرگش این است که مدیرانی داشته و دارد که خودشان را بیشتر از این شهر و مردمش دوست دارند. همین می‌شود که شهر یلخی و بی در و پیکر کِش می‌آید و آپارتمان‌های ریز و درشتش بیشتر می‌شود، بدون اینکه کسی فکر کند در این قوطی کبریت‌ها گلابی پرورش نمی‌دهند، آدم‌ها هستند که زندگی می‌کنند. این آدم‌های مفلوک هم چاره‌ای ندارند که برای وقت‌گذرانی در این شهر سراغ رستوران‌هایش بروند.

دو/ در این سال‌ها دوستان زیادی را دیده‌ام که از فرنگ برای تعطیلات به تهران برگشته‌اند. این بندگانِ خدا اگر توانسته باشند با موفقیت از مهمانی‌های کسل‌کننده‌ی فامیلی در بروند، خلاقانه‌ترین نقشه‌ی فرارشان دیدار با دوستان قدیمی‌ست. این نقشه معمولا یکی دو باری بیشتر جواب نمی‌دهد و خدا نکند که این یارِ از فرنگ برگشته، تعطیلاتش طولانی شود. نتیجه‌ی طبیعی‌اش این‌ست که از رفقای سابق دلگیر شود که دیگر آن آدم‌های گذشته نیستند.

سه/ همیشه حسرت می‌خورم که چرا بلد نیستیم چیزی را که داریم درست عرضه کنیم. هر شهری در هر جای دیگر دنیا پُر است از انواع و اقسام بروشورها و مجله‌های تبلیغاتی که سوراخ و سُنبه‌های شهر را به هزار شکل معرفی کرده‌اند. اما در تهران، در بهترین حالت، باید به صفحه‌ی آخر یکی دو روزنامه‌ای پناه برد که برای پر کردن ستون‌های کناری، خروجی‌های ایسنا را کپی/پیست می‌کنند. رسانه‌های دولتی (و باثبات‌مان) هم که اصلا در این باغ‌ها نیستند.

چهار/ یک ماهی می‌شود که با کمک چند دوستِ نازنین و هم‌فکری تعدادِ زیادی از رفقای روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس، تهرانر را راه انداخته‌ام. قرار است تهرانر کمک کند به وقت‌گذرانی در تهران و منبع قابل اعتمادی باشد از رویدادهایی که در این شهر رخ می‌دهند. همان‌طور که در سایت هم نوشته شده این یک پروژه‌ی کاملا داوطلبانه‌ست، بی هیچ وابستگی به جایی.
طبعاً از هر پیشنهاد و کمکی که تهرانر را به سایت بهتری بدل کند استقبال می‌کنیم.

پی‌نوشت:
پنج/ به نظرم بهترین راه استفاده از سایت که پیشنهادی هم از زیر دست‌تان در نرود، اشتراکِ خبرنامه یا فیدش است. چون عامدانه خواسته‌ام که سایت یک صفحه باشد و آرشیوی نداشته باشد، شبیه به یک تابلوی اعلانات.

اینقدر این کارت عالی بود و این قدر همیشه لازم بود که من الان کلی هیجان دارم. طراحی سایت هم که مثل همیشه خوب بود. من که فوری شیرش کردم. مستدام باشی.

--
حمیدرضا:
چه خوب که خوش‌ات آمده. ممنون از لطفت.

Great job! I really liked it and appreciate your effort.

--
حمیدرضا:
ممنون از لطفت.

مرسی بابت تهرانر... بودنش غنیمتی است و امیدوارم عمر دیر پایی داشته باشد. 

--
حمیدرضا:
امیدوارم. ممنون از لطفت.

سلام. من امروز تهرانر را دیدم و بعد هم به طور کاملن اتفاقی این نوشته رو خوندم. مرسی بابت سایت فقط نمی دونم من نمی تونم همه صفحه رو ببینم یا اینکه واقعن فقط 5،6 تا پیشنهاد توش هست؟ اگه اینطوره امیدوارم در آینده گسترش پیدا کنه چون پیشنهادها خیلی خیلی محدوده

--
حمیدرضا:
ده تا باکس هست توی سایت در چهار ردیف. ولی خب چون سایت قرار است یک سطح سلیقه‌ای داشته باشد، هر چیزی را در آن معرفی نمی‌کنیم. در واقع به هر قیمتی پُر نمی‌شود.

خوبه. بسیار هم خوبه. ولی یکم تاخیر داره. مثلا، کنسرتی که فردا برگزار می شه، من امروز خبرش رو ببینم خب چطوری خودم رو برسونم بهش؟
نمی دونم منابع خبری تون کجان و چطوری هستن، ولی یکم زودتر، خبر دار بشیم، بسیار عملی تر می توونیم استفاده کنیم.
و ممنون.
و موفق باشید.

--
حمیدرضا:
حرفت درست است و باید یک فاصله‌ی چند روزه‌ای برای این برنامه‌ها باشد. البته در مورد آن کنسرتِ خاص یک اشتباه کوچک رخ داده بود در تاریخش. الان اگر در سایت نگاهش کنی می‌بینی یک ماهی وقت هست.

بعد یک موضوع دیگه.
خووندم که می خواستین بیشتر حالت تابلو داشته باشه و آرشیو نداره، وووووووووووووولی برای موضوعات بی وقتی، مثل کتاب و مجله ها و آلبوم های موسیقی، شاید بد نباشه یه آرشیو کوچکی داشته باشه. شاید کسی دلش بخواد سری به آرشیو کتابها بزنه که خب موعودی نیست و نمی گذره.
یه وقت دیدین بازم برگشتم.

--
حمیدرضا:
برای بخش پاتوغ‌ها که به سایت اضافه خواهد شد این آرشیو را خواهیم داشت. شاید بد نباشد برای این‌جور پیشنهادهایی که محدودیت زمانی ندارند هم یک فکری بکنیم. باز هم ممنون.

همیشه مجبورم برای اینکه از اتفاقات فرهنگی این شهر عقب نمونم چنیدین مجله بخرم، سایت‌ها و یا فیدهای مرتبط رو دنبال کنم، یعنی کلی هزینه و زمان صرف کنم.
همیشه تهران رو با همه ایراداش دوست داشتم . همیشه حسرت شهرهایی رو می‌خورم که تو عاشقانه‌ترین آثار هنرمنداش جایی دارن. دوست دارم همه تهران رو دوست داشته باشن.
تو این یک ماه که مشترک فید تهرانر شدم، فقط می‌تونم بگم: عالی.
تو این چند ساله هیچ چیز من رو اینقدر به ذوق نیاورده بود که اینجا کامنت بزارم( اینم بزار به حساب تنبلی من)

--
حمیدرضا:
چه خوب. واقعا امیدوارم تهرانر بتواند زندگی در تهران را بهتر کند.

عالی. لازم.
طراحی دوست داشتنی.
یه فضای کاملا آروم و خوب.
ممنون از این ابتکار. ممنون از این هدیه.

--
حمیدرضا:
ممنون از لطفت. امیدوارم کاربردی باشد.


بسیار خوشمان آمد از پروژه ی گروهی تان !
فکر بدیع و به درد بخوری بود ..

به امید بهترتر شدن تهرانر .
موفق باشید.

سایت واقعا جالبی هست.دستتان درد نکند برای من که جالب بود

ایده و اجرا عالی و بی نقصه. فقط می مونه همون موضوع ارشیو که خودتون با عنوان پاتوق بهش اشاره کرده اید.
ممنون و صدها بار ممنون

آفرین. خیلی ایده خوبیه. به درد من یکی که تهران میام و دنبال فعالیت می گردم و ممکنه دوستانی رو هم گاهی به همراه بیارم که حسابی می خوره. فکر کردم میشه احتمالا سوراخ و سنبه های شهر رو هم معرفی کرد. مثلا گوشه ای از بازار که حجره خاصی داره و فروشنده اش آدم غریبیه یا این که چیزای متفاوتی عرضه می کنه یا یه جایی از شهر که خیلی در معرض دید نیست ولی به دلیلی ارزش دیدن داره. یا حتا کافه/رستورات هایی که به توعی حالب یا متفاوت هستند. خلاصه می تونه از معرفی هنری مطلق در بیاد و یه روز متنوع رو برای آدما در تهران رقم بزنه. گرچه اینا ممکنه بیشتر شبیه چیزای ثابتی باشن که صفحه رو از شکل آگهی درمیاره. به هر حال مرسی از کار تازه ی خوبتون!

--
حمیدرضا:
یک چنین ایده‌هایی داریم برای پاتوغ‌های تهران و جاهایی که می‌شود با لذت در آنها وقت گذراند. احتمالا به‌زودی این بخش را راه خواهیم انداخت.

حمید رضای عزیز
شما که دست اندر کارید, آیا از زمان و مکان کلاسهای طنز نویسی برا رادیو داریوش مودبیان که قراره از همین هفته شروع شه خبری دارید؟

--
حمیدرضا:
نه متاسفانه. چیزی نشنیده‌ام در موردش.
:(

حمیدرضا جان خسته نباشید و دست شما و سایر دوستان درد نکنه.
پیشنهاد می کنم در دراز مدت این سایت رو به یک «سیستم پیش نهاد دهنده هوشمند» مجهز بکنید. که با توجه به هیستوری استفاده هر کاربر عضو و همینطور ترجیحاتی که اعلام میکنه بهش پیشنهادات مربوط به خودش داده بشه.
این قابلیت رو میشه مبنای یه بیزنس مدل هم قرار داد. یعنی یک طرفش یوزر ها و یک طرفش تامین کنندگان خدمات و محصولات فرهنگی هستند.

اگه خواستید به این سمت ها برید و نیاز به مشورت داشتید خوشحال می شم کمکتون کنم.

--
حمیدرضا:
چه ایده‌ی خوبی. به‌ش حتما فکر می‌کنم. البته الان به‌نظرم هنوز زود است برای این ایده، چون سایت باید جای خودش را باز کند ولی شاید بد نباشد برای آینده به این ایده جدی‌تر فکر کنیم. ممنونم و حتما برای مشورت سراغت می‌آیم.

خیلی خوب است. کمک می کنه تنها سرگرمیمون نشستن تو بوفه ی دانشگاه نباشه. خیلی ممنونم.
اگه خبری از برنامه ای در جایی داشتیم نمی دونم چه طوری می تونیم کمک کنیم.

--
حمیدرضا:
به tehraner [at] gmail [dot] com ایمیل بزنید.

سایت قشنگیه. ولی برای اینکه به سرنوشت سایر سایت های مشابه دچار نشه؛ به نظرم باید یک راهی ایجاد کنی که خواننده ها خودشون مطالب رو به روز کنن و دایره اطلاعات سایت به چند نفر محدود نشه. یه چیزی شبیه ویکی، یا مثلا شبیه imdb که کاربران سایت میتونن مطلب اضافه کنن و رای بدن به مطالب همدیگه ...

--
حمیدرضا:
ایده‌ی خوبی‌ست اما صرفا پر کردن سایت برای‌مان مهم نیست. دوست داریم تهرانر یک سطح سلیقه‌ای داشته باشد.

من روی یک بانک اطلاعات از موزه های ایران کار می کنم که موزه های تهران هم طبیعتا جزوش هست و سعی میکنیم به روز باشه و میشه به صورت خلاصه اسم،آدرس،سایت،ساعت های کار موزه ها روزهای تعطیل و کلا مشخصات اصلی موزه ها رو به افراد ارائه بده. اگر فکر می کنید مفیده میتونم در اختیارتون بزارم.

--
حمیدرضا:
چه خوب. حتما تماس می‌گیرم تا از کمک‌تان استفاده کنیم.

سلام. یه پیشنهاد دیگه: واسه آرشیو یه چیزی شبیه تقویم گوگل به نظرتون چطوره؟ که آدم بتونه ببینه در یه تاریخ مشخص (در آینده یا گذشته) چه برنامه هایی بوده یا خواهد بود

من که به شخصه خیلی حال کردم

ایده فوق العاده ایه
موفق باشی دکتر!

پی نوشت را هستم حسابی! اما مخاطب کمتر کنار میاد با این قضیه. نمی‏دونم! شاید باید به مخاطب یاد داد فید و ریدر و سابزکرایب و شیر یعنی چی!
تهرانر رو هم قبلا دیدم. ایده اش بیسته.موفق باشید!

cheghad inja motefavete : )

سلام می خواستم بابات طراحی یک سایت شخصی برای خودم با شما مشورت کنم. چگونه امکانش هست؟

--
حمیدرضا:
می‌توانید از طریق http://hamidreza.com/contact/ با من تماس بگیرید.

I have the Tehraner feed
it's very useful, just i would be perfect if it had an archive or history for the events
With the best
Peyman

می شه بپرسم برای تهرانر چه اتفاقی افتاده ؟ الان که رفتم توش یه صفحه دیگه برام اومد ...!

--
حمیدرضا:
مشکل فنی کوچکی بود که رفع شد. ممنون از پیگیری.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز