با علا محسنی سر تمرين‌های «بی شير و شکر» آشنا شدم و قبل‌ترش در «زائر» هم ديده بودم‌ش؛ بازيگر خوبی‌ست که در هر دو نمايش از صدا و فيزيک خاص‌اش برای جذاب‌تر کردن نقش‌اش خوب استفاده می‌کرد. اما بهانه‌ای که باعث شد اينها را بنويسم هيچ ربطی به هنرش ندارد؛ پادکستی‌ست که علا خان محسنی به‌کمک برادران افشار نادری و آرش راه انداخته‌اند و هر دوشنبه گزارشی از ايستگاه تئاتر شهر روی پندار می‌گذارند.
تا حالا دو برنامه آماده کرده‌اند و قرار است اين برنامه هفتگی را هر دوشنبه حاضر کنند و در هر برنامه به بررسی يک نمايش روی صحنه بپردازند. کارشان هم انصافا نتيجه‌ی قابل قبولی دارد و خوب از کار درآمده. اين روزها که چيز زيادی برای ذوق‌زدگی وجود ندارد همين چيزهای کوچک هم می‌تواند دل آدم را خوش کند.
[برنامه اول | برنامه دوم - mp3]
[صفحه ويژه پادکست در پندار]

حالا که حرف تئاتر شد پيشنهاد می‌کنم اين روزها «تنها راه ممکن» و «پنجره‌ها» را از دست ندهيد. اولی ساعت 7:30 در تالار سايه اجرا می‌شود و دومی ساعت در سالن اصلی. پرستو هم اينجا درباره‌ی «آرش» نوشته که فقط فردا و پس فردا برای ديدنش وقت داريد.

تکميل
[آرش در آينه | مطلبی درباره‌ی نمايش «آرش» در ايرانشهر]

سلام. از اینکه وقت گذاشتی و به کامنتم جواب دادی ممنونم :)
با نظرت درباره "از احمقانه ترین فصول تاریخ سینما" هم کاملاً موافقم. از این بهتر نمیتونستم بگم. واقعاً شکنجه بود. بدبختی هم این بود که مثل تلوزیون نمیشد خاموش کرد و یا رفت به یه اتاق دیگه!
====
راستی برای تاتر پنجره ها از چند ساعت زودتر باید رفت تا بلیط گیر بیاد؟ چقدر شلوغه؟ کسی خبر داره؟

حميدرضا:
راستش خود سايت پنجره‌ها يک بخش فروش بليت دارد، طبيعتا بايد بشود از آن طريق گير آورد. اما از طريق گيشه‌ی تئاتر شهر نمی‌دانم چه‌جوری‌ست اوضاع.

salam
خوفي؟من و كه نمي شناسي.ولي يه كاري برات فرستاده بود در باره وبا اگه خونديش بهم يه جواب بده.
دستت درد نكنه
خداحافظ

نامزدهای اسکار ۲۰۱۰
گاردین

سلینجر درگذشت
دیگر کسی مزاحم آقای نویسنده نمی‌شود.

چند نکته درباره‌ی روزمرگی
حمید امجد

بهمن جلالی درگذشت
مرگ‌های ۸۸ تمامی ندارد؟ | عکس آنلاین

زندگی را در تابه سُرخ کنید
درباره‌ی «جولی و جولیا» | محسن آزرم

آشپزخانه‌ی راز
پویان و سیما به آشپزخانه می‌روند

در رثای دیوید لوین که به سایه رفت
نیویورک تایمز